EKOHRA: NA PRÍRODOVEDCA BRÉHMA
MIESTO: trieda, klubovňa
POMÔCKY : ceruzky, papier, prírodovedná literatúra, obrázky zvierat a rastlín
POJMY A VZŤAHY: ekosystém, nároky zvierat a rastlín
MOTIVÁCIA: priblížte deťom prácu prírodovedca, ktorý skúma život zvierat (zoológa), život rastlín (botanika), ich nároky, zvyky, vzťahy k okoliu... Uveďte zaujímavosti z minulých storočí, keď to prírodovedci nemali ľahké.
ÚLOHA: K zvolenému zvieraťu (rastline) zistite do najbližšej schôdzky čo najviac údajov, zapíšte ich.
HRA: Samotná hra má dve časti (hrá sa na dvoch schôdzkach).
Vedúci si dopredu pripraví obrázky alebo mená zvierat a rastlín. Deti si na záver schôdzky vytiahnú z čiapky po jednom organizme, ale nesmú si navzájom prezradiť, kto čo má. Do budúcej schôdzky si každý zistí čo najviac údajov o svojom organizme (kde žije, farba, rozmnožovanie...) a potom o ňom informuje ostatných. Úlohou ostatných je uhádnuť, o aký organizmus ide, zapísať si to na lístok. Kto uhádol najviac organizmov, vyhráva.
POZNÁMKY: