DIDAKTICKÉ HRY - Kyslý dážď

dážď vznikajúci vtedy, ak reagujú vodné zrážky so škodlivinami v ovzduší napr. s SO2 či NOx... Takýto dážď spôsobuje odumieranie stromov, škody na budovách, znižovanie úrody, ovplyvňuje zdravie ľudí...

EKOHRA: NÁROK NA PRIESTOR

MIESTO: veľmi malá miestnosť v blízkosti veľkej miestnosti

POMÔCKY : žiadne

POJMY A VZŤAHY: priestorové nároky, teritórium, agresivita

ÚVOD: Vlastne nejde o hru v pravom slova zmysle, pretože pravý význam sa deti dozvedia až pred koncom hodiny (schôdzky), hlavný význam tu má emocionálne prežitie a zainteresovanie detí, aby na vlastnej koži pocítili, ako sa cítia zvieratá zavreté dlhodobo v klietkach s obmedzeným pohybom. Prečo v nich vzrastá agresivita, ktorá postupom času prechádza do apatie.

HRA: Celá hodina (schôdzka) prebieha vo veľmi stiesnených podmienkach, tak, aby deti boli automaticky nútené sa obmedzovať v pohybe, narážať jeden do druhého, drgať sa pri písaní, pri chodení k tabuli, či súťažiach...

Posledných 20 minút pred koncom sa premiestnia do voľných priestorov, najlepšie do prírody, ak je na blízku, či na školský dvor. Nechajte deti plne vychutnať voľný pohyb, slobodu konania.

* som túlavý pes majiteľ ma vyhnal z domu, je zima... slon

* som sliepka chovaná kvôli vajciam, bez pohybu, bez slnka,

* som tiger, zavretý v klietke...

* som myška v klietke, v laboratóriu...

*som teliatko zavreté v maštali bez mamky...

 

 Späť na DIDAKTICKÉ HRY