DIDAKTICKÉ HRY - Zaťažiteľnosť ekosystému

Ak ekosystém je schopný regenerácie, tak je ešte zaťažiteľný. Je dôležité odhadnúť hranicu zaťažiteľnosti, aby ekosystém nezanikol.

EKOHRA: KTO DÝCHA PRE NÁS

POMÔCKY : farbičky, papiere,(alebo už dopredu pripravené obrázky stromov, iných rastlín a zvierat), veľký baliaci papier, lepidlo

MIESTO: trieda, školský dvor

ÚVOD: Táto hra by mala deti priviesť k uvedomeniu si dôležitosti stromov pre život človeka a zvierat. Deti ešte nevedia doceniť význam stromov, berú ich ako súčasť svojho okolia, často nie nevyhnutnú. Sú tu – dobre, nie sú tu – aj tak dobre. Oceniť strom, cítiť ho ako nevyhnutnú súčasť svojho okolia – to je cieľom tejto hry.

HRA: Na kôpku si pripravte obrázky rozličných stromov, rastlín a zvierat (vrátane obrázkov ľudí). Ak obrázky nemáte pripravené, deti si sami nakreslia svoj strom, rastlinu, zviera a človeka, ale tak, aby aspoň polovica detí kreslila stromy.

Deti sa so svojimi obrázkami postavia do kruhu, každý určitým spôsobom znázorni svoj obrázok – stromy stoja (ihličnaté ináč, ako listnaté)… A vedúci začne rozprávať príbeh o lese, ktorý si žil svojím životom, rástol, zvieratá v ňom vždy mali čo jesť, ľudia si do neho chodili oddýchnuť, až raz…

Potom všetkom (vedúci môže uviesť viac ďalších dôvodov – podľa počtu detí) v lese ostalo málo stromov.

“Povedzte deti, čo začali robiť zvieratá a ľudia?”

Deti nech rozprávajú o dôsledkoch takéhoto prístupu k lesu, o tom, čo sa deje, ak les vyschne:

A na záver nech si svoj les, taký aký bol na začiatku nakreslia na veľký baliaci papier, ponaliepajú si naň svoje stromy, zvieratá, dokreslia pre nich obydlia… A nech nezabudnú ani na človeka – usmiateho a spokojného – v lese.

Späť na DIDAKTICKÉ HRY